
Danas je u Sarajevu potpisan memorandum o naučnoj, obrazovnoj i stručnoj saradnji između Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom i Fakulteta za upravu u Sarajevu – pridružene članice Univerziteta u Sarajevu.
Sporazum o budućoj saradnji potpisali su direktor Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom, Emir Bašić i dekan Fakulteta za upravu prof. dr. Emir Tahirović, potvrdivši time zajedničku opredijeljenost za unapređenje saradnje između akademske zajednice i institucija javne uprave.
Dokumentom se predviđa širok spektar zajedničkih aktivnosti koje obuhvataju razmjenu stručnih i naučnih informacija, realizaciju studentskih praksi, terenskih i studijskih posjeta, zajedničko organiziranje konferencija, seminara i radionica, te izradu istraživačkih projekata od zajedničkog interesa. Poseban značaj sporazuma je u tome što se odnosi, između ostalog, i na usavršavanje akademskog i stručnog kadra, te povezivanje teorijskih znanja sa praktičnim iskustvima iz oblasti upravljanja javnim sektorom.
Saradnja je usklađena sa savremenim tendencijama u razvoju javne uprave i ima za cilj provođenje kvalitetne reforme javne uprave, unapređenje stručnih kapaciteta i jačanje efikasnosti institucija kroz zajedničke projekte i razmjenu znanja.
Potpisivanje Memoranduma predstavlja važan korak ka jačanju partnerstva između obrazovnih institucija i državnih organa, s ciljem stvaranja stručnih i kompetentnih kadrova koji će doprinijeti modernizaciji i reformi javnog sektora.

Jučer je u Vitezu potpisan Memorandum o međusobnoj saradnji između Kantonalnog tužilaštva Srednjobosanskog kantona i Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom. Memorandum su potpisali Šemsudin Fuško, glavni kantonalni tužilac Srednjobosanskog kantona i Emir Bašić, direktor Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom.
Međusobnim sporazumom je, između ostalog, precizirano postupanje i saradnja Kantonalnog tužilaštva i Agencije u predmetima u kojima se privremeno ili trajno oduzima imovinska korist stečena krivičnim djelima iz nadležnosti tužilaštva, kao i organizacija zajedničkih edukacija državnih i policijskih službenika, te nosilaca pravosudnih funkcija. Dokumentom se definiše i uspostavljanje efikasnije međusobne saradnje na strateškom i operativnom nivou, s ciljem povećanja učinkovitosti procesa oduzimanja i upravljanja oduzetom imovinom.
Ova inicijativa je u skladu s relevantnim preporukama i direktivama Evropske unije koje promovišu jačanje međuinstitucionalne saradnje i efikasniju razmjenu informacija u postupcima oduzimanja imovinske koristi stečene krivičnim djelima, što doprinosi usklađivanju domaćih praksi sa evropskim standardima u ovoj oblasti.
Predviđeno je i određivanje kontakt osoba Tužilaštva i Agencije, koje će postupati u skladu sa odredbama Memoranduma, čime se osigurava kontinuirana i koordinirana komunikacija između institucija. Kako je istaknuto prilikom potpisivanja, oduzimanje imovinske koristi stečene krivičnim djelom jedno je od najvažnijih instrumenata u borbi protiv organizovanog kriminala i korupcije, jer omogućava vraćanje protivpravne koristi u zakonite tokove i ima snažan preventivni efekat.
Potpisivanje ovog Memoranduma predstavlja značajan korak ka jačanju institucionalne saradnje i unapređenju efikasnosti sistema oduzimanja imovinske koristi stečene krivičnim djelima, u cilju borbe protiv kriminala i zaštite interesa građana.

Federalna agencija za upravljanje oduzetom imovinom u saradnji sa Centrom za edukaciju sudija i tužilaca Federacije Bosne i Hercegovine i uz podršku Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini i projekta EUPA4BiH, koji finansira Evropska unija, realizovala je u periodu 7 – 8. oktobra 2025. godine u Vitezu, specijalističku obuku „Finansijske istrage i oduzimanje imovine“, namijenjenu predstavnicima institucija iz Srednjobosanskog kantona.
Ova specijalistička obuka organizovana je s ciljem jačanja kapaciteta pravosudnih institucija, policijskih agencija i drugih nadležnih organa Srednjobosanskog kantona u oblasti provođenja finansijskih istraga i oduzimanja nezakonito stečene imovine.
Učesnici su imali priliku da se kroz teorijski i praktični dio upoznaju sa kompletnim tokom finansijske istrage – od otkrivanja i identifikovanja imovinske koristi stečene krivičnim djelom, preko provođenja privremenih mjera osiguranja, do preuzimanja i upravljanja oduzetom imovinom.
Tokom obuke govorilo se o postupanju tužilaca i policijskih službenika u fazama finansijske istrage, analizi imovinske koristi stečene krivičnim djelom, te izazovima u praksi prilikom preuzimanja, čuvanja i upravljanja oduzetom imovinom. Poseban fokus stavljen je na unapređenje međuinstitucionalne saradnje, razmjenu informacija između istražnih i pravosudnih organa te identifikaciju prepreka koje usporavaju proces oduzimanja imovine.
Predavanja su održali domaći i međunarodni stručnjaci koji su učesnicima približili savremene pristupe u sprovođenju finansijskih istraga i efikasnom upravljanju oduzetom imovinom, uz primjere iz domaće i međunarodne prakse.
Kroz diskusije i razmjenu iskustava predstavljeni su modeli efikasnog sprovođenja finansijskih istraga i oduzimanja imovine, kao i primjena evropskih standarda u ovoj oblasti. Razmatrana je i primjena Direktive (EU) 2024/1260 Evropskog parlamenta i Vijeća o povratu i oduzimanju imovine, s posebnim naglaskom na njen značaj za domaće zakonodavstvo.
Direktor Agencije, Emir Bašić, istakao je važnost kontinuirane edukacije i saradnje između svih institucija uključenih u borbu protiv nezakonitih finansijskih aktivnosti, te zahvalio Misiji OSCE-a u BiH i projektu EUPA4BiH na podršci u jačanju kapaciteta institucija u Bosni i Hercegovini.
Federalna agencija za upravljanje oduzetom imovinom planira nastavak realizacije ovakvih obuka i u drugim kantonima Federacije BiH u narednom periodu, s ciljem podizanja profesionalnih standarda i unapređenja sistema oduzimanja nezakonito stečene imovine.

Na poziv Britanske ambasade u Crnoj Gori, predstavnici Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom su prisustvovali događaju Berlinski proces 2025: Okrugli sto o borbi protiv nezakonitog finansiranja, koji je održan 2. oktobra 2025. godine u Podgorici.
Ovaj događaj, organizovan u saradnji sa Vladom Crne Gore i Svjetskom bankom je okupio predstavnike centralnih banaka, ministarstava finansija/ekonomije, jedinica za finansijsko-obavještavanje/ureda za povraćaj imovine i registara stvarnog vlasništva iz regiona, kako bi se uključili u strateški dijalog o tri ključna područja koja se odnose na povraćaj imovine, transparentnost stvarnog vlasništva i smanjenje neformalnosti u ekonomiji.
Sesija koja se odnosila na oduzimanje imovine je bila fokusirana na napore za implementaciju nesmetanog sistema za oduzimanje imovine na Zapadnom Balkanu, kao i pružanje usluga međunarodnim zahtjevima za oduzimanje imovine.
Inače, Berlinski proces predstavlja ključan instrument dodatnog podsticaja evropskim integracijama, jer nudi okvir kroz koji zemlje Zapadnog Balkana zajednički rade na projektima i standardima u skladu sa evropskom agendom. Posebno je akcentovana njegova inkluzivnost i funkcionalnost za sve države regiona, bez obzira na tempo njihovih pregovora sa Evropskom unijom, te činjenica da proces ima komplementaran karakter u odnosu na formalne integracione mehanizme, zaključili su učesnici ovog događaja.
Na kraju je istaknut značaj regionalne saradnje za evropsku perspektivu Zapadnog Balkana, a vladavina prava, borba protiv teškog i organizovanog kriminala i korupcije, podrška djelotvornijem pravosuđu na Zapadnom Balkanu predstavljaju jednu od ključnih komponenti u ovom procesu.

S ciljem obilježavanja zvaničnog početka implementacije zajedničkog okvira za upravljanje kvalitetom (Common Assesment Framework-CAF) direktor Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom Emir Bašić i direktor Agencije za državnu službu FBiH Refik Begić su u prostorijama Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom danas potpisali sporazum o zajedničkoj implementaciji projekta “Potpunog upravljanja kvalitetom u Federalnoj agenciji za upravljanje oduzetom imovinom”.
Radi se o uvođenju posebne tehnike upravljanja kvalitetom u organima javne uprave odnosno efektivnom alatu za unapređenje svih organizacionih aspekata upravljanja i kvalitativnog unapređenja poslovnih procesa u vezi s provođenjem zakonom predviđenih nadležnosti Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom.
„Proces uvođenja CAF-a je za Federalnu agenciju za upravljanje oduzetom imovinom još jedan inovativni proces koji paralelno s drugim aktivnostima vodimo s ciljem kvalitativnog unapređenja rada i podsticanja kulture orijentirane prema efektivnosti i rezultatima, a kojim ovo rukovodstvo dokazuje jasno opredjeljenje prema većem nivou organizacijskih performansi kompatibilnih ispunjenju strateških opredjeljenja Federacije BiH u oblasti oduzimanja imovinske koristi pribavljene krivičnim djelom“ kazao je direktor Bašić.
Direktor Begić istakao je kako iskustvo Agencije za državnu službu Federacije BiH pokazuje da uvođenje CAF-a doprinosi i unapređenju funkcija za upravljanje ljudskim resursima, ali i saradnji sa drugim institucijama, a naročito s pravosudnim u području djelovanja Federalne agencije za upravljanje oduzetom imovinom.
Potpisivanje ovog sporazuma je oficijalni početak kojim zadatke u predviđenim fazama implementacije i u prosječnom trajanju od tri mjeseca preuzimaju uposlenici Agencije kako bi pruženu priliku za kontinuirana poboljšanja poslovnih procesa stavili u službu ostvarenja i zaštite javnog interesa i građana kao krajnjih korisnika.
- Jačanje međuinstitucionalne saradnje i transparentnosti u borbi protiv finansijskog kriminala kroz nove standarde i inicijative
- JAVNI KONKURS za popunu radnih mjesta državnih službenika u Federalnoj agenciji za upravljanje oduzetom imovinom
- EU4FAST radionica okupila eksperte iz regiona: Federalna agencija za upravljanje oduzetom imovinom predstavila iskustva i izazove
- Svečano polaganje zakletve kadeta Policijske akademije FMUP-a